söndag 16 augusti 2009

..

Jag älskar dig

Du är vacker som en dag. Jag älskar dig mer och mer för varje hjärteslag. Du kom och överraskade mig. Redan från första stunden älskade jag dig. Jag älskar dig för den otroliga människa som du är. Tro, hopp och kärlek, jag hoppas att alltid få ha dig här. Även fast du inte alltid kan finnas där, så i mina drömmar sitter du och jag i den vackraste atmosfär. Jag kommer alltid att ära och förbli din, jag älskar när du säger att du är min. Jag behöver inte dö för att nå himmelen, med dig vid min sida är jag på något sätt redan där. Du är också min bästa vän. Bortom tid och rum, med dig finns det inget sen. Du min kära är den fina, jag älskar sättet du får ditt att kännas som mina. När du är borta från mig tvingas jag att ta en dag i sänder, men vad du än gör så kommer jag att älska dig vad som än händer. Du och jag, ena och andra, tillsammans ska vi lyckliga och förälskade vandra. Vi två blir ett, nu och för alltid och inget får gå snett. För varje andetag ska jag älska dig som om de vore en lag. Från första stunden, jag visste direkt att jag var bunden. Ett knutet kärleksband, våra namn ska tillsammans stå skrivna i den vackraste sand. Du är mitt liv, aldrig har jag tagit ett sådant säkert och stort kliv. Ett kliv in i hjärtat på dig, det var som att kliva in i en annan förtrollad värld, jag ska med min kärlek skydda sig som den vore ett av de starkaste svärd. Jag älskar att se på när du sover, jag älskar att trösta dig när du gråter. Att älska från hjärtat är precis vad jag gör, så vad jag än säger till dig lova mig då att du hör. Tre ord som värmer även fast det är kallt. Jag lovar dig min kära, jag älskar dig mest av allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar